Towary Niebezpieczne ADR - RID - ADN - IMDG - ICAO / Bezpieczeństwo w transporcie i przemyśle BHP - ISO - SQAS / Doradztwo - Wydawnictwa - Szkolenia - Oprogramowanie

Jak oznaczyc przesyłkę w ruchu lotniczym
JanekADer - 2006/08/18 10:16
Musimy nadać przesyłkę z towarami ADR w ruchu lotniczym. czy ktos wie jak ją oznaczyć?
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.

Odp:Jak oznaczyc przesyłkę w ruchu lotniczym
Marek Rózycki - 2006/08/18 11:39
Sprawę tą regulują przepisy sekcji 7 DGR.
Minimalne oznaczenia musza zawierać:
- prawidłową nazwę przewozowa
- określenie numeru UN lub numeru identyfikacyjnego (ID)
- pełne dane nadawcy i odbiorcy wraz z adresami
- wartość netto pojemności poszczególnych opakowań wewnętrznych dla towarów w klasach 2,3,4,5,6 i 8 oraz dla opakowań zawierających suchy lód
Oczywiście wymagane jest takze oznaczenie opakowania w związku z jego certyfikają oraz dodatkowe oznaczenia wskazujace na sposób postępowania i układania przesyłki.
Postaram się we wrześniowym numerze Towarów Niebezpiecznych omówić ten temat dokładniej.
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.

Odp:Jak oznaczyc przesyłkę w ruchu lotniczym
Dariusz Polak - 2006/08/20 20:35
W przypadku towarów niebezpiecznych wysyłanych transportem lotniczym przed umieszczeniem proponowanego oznakowania radzę upewnić się wcześniej korzystając z opartego na ICAO Technical Instruction for the Safe Transport of Dangerous Goods by Air (ICAO TI), ale łatwiejszego w posługiwaniu się, 47 wydania IATA Dangerous Goods Regulation (DGR 2006)
czy dany towar niebezpieczny może być wysłany transportem lotniczym?
czy dany towar może być przesłany w ilościach wyłączonych (to coś innego niż LQ) albo ograniczonych (to coś takiego jak LQ)?
czy przesyłka może być wysłana samolotem pasażerskim czy tylko samolotem towarowym?
czy przewoźnik, z którego usług chcemy skorzystać, nie zastrzegł sobie odmiennego uregulowania?

W przypadku transportu lotniczego takie okoliczności mają wpływ nie tylko na rodzaj wymaganego oznakowania, ale przede wszystkim na sposób pakowania. Przesyłka prawidłowo oznakowana, ale nieprawidłowo zapakowana nie tylko nie zostanie zabrana na pokład samolotu, ale jeszcze na lotnisku może zostać zdetonowana przez saperów. Nie chciałbym być wtedy w skórze nadawcy, którego dane musza być obowiązkowo zamieszczone na przesyłce.

Należy pamiętać, że transport lotniczy towarów niebezpiecznych jest obłożony najsurowszymi obostrzeniami. Towary niebezpieczne, które przylecą samolotem mogą w zasadzie bez problemu być przewiezione statkiem, koleją lub samochodem.

Jeżeli nawet zostaną spełnione wszystkie wymagania przepisów to zawsze możemy trafić na restrykcje spowodowane podniesieniem poziomu zagrożenia terrorystycznego i szlag trafia całą robotę.
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.

BEZPŁATNY BIULETYN

Zapewnij sobie od teraz otrzymywanie bezpłatnych biuletynów z naszej witryny!
Imię:
Email:


LOGOWANIE






Nie pamiętam hasła!
Konto? Zarejestruj mnie!

WSPÓŁPRACUJĄ Z NAMI

forumtransportu.jpg
© 2017 WORTAL WIEDZY ADR, RID, BHP, GSA, IMDG, ADN, SDS, ISO, SQAS