Towary Niebezpieczne ADR - RID - ADN - IMDG - ICAO / Bezpieczeństwo w transporcie i przemyśle BHP - ISO - SQAS / Doradztwo - Wydawnictwa - Szkolenia - Oprogramowanie

SZKOLENIE Drukuj Email
20.01.2016.
Bezpieczny Magazyn 2016 
Magazynowanie towarów niebezpiecznych i chemikaliów. 
Zmiany w przepisach w 2017 r.

Cel szkolenia:

Przedstawienie zasad poprawnego organizowania procesów magazynowych w przedsiębiorstwie. Zapoznanie ze zmianami prawa, które powinny wpłynąć na praktykę magazynową. Podczas szkolenia zostaną zaprezentowane najnowsze praktyki oraz stanowska służb kontrolnych. Szkolenie jest prowadzone w opraciu o obowiązujęc prawo oraz zminy w prawie europejskim, które wejdą w życie w ciągu najblizszych 2 lat. Uczestnictwo w szkoleniu pozwala na określenie stopnia realziacji przepisów obowiazujących na dzień dzisiejszy oraz przygotowanie się do nadchodzących zmian.

 

Program

Magazyn - staw czy morze?

  •  Miejsce magazynu w strukturze firmy
  •  Obowiazki wynikajace z prawa

 

Klasyfikacja – czyli co jest czym?

  •  Systemy prawne wobec chemikaliów i transportu
  •  Klasyfikacja szkodliwości dla ludzi i środowiska
  •  Zmiany powoli wchodzące w życie czyli GHS – ważne zmiany od czerwca 2015 roku!
  •  Rozpoznawanie oznaczeń w praktyce
  •  Seveso III a prawo ochrony środowiska – co to znaczy?

 

Zmiany w przepisach ver. 2017+:

Zmiany w oznakowaniach chemikaliów
Karty charakterystyki
Zmiany transportowe
  •  Zmiany w zakresie oznaczeń
  •  Zmiany w zakresie zwolnień 
  •  Nowe towary

Prawo krajowe

Magazynowanie chemikaliów

  •  Magazynowanie – (nie) najprostsza operacja logistyczna
  •  zezwolenia i uprawnienia w magazynie
  •  zasady doboru wyposażenia
  •  normy magazynowania
  •  instrukcje magazynowe
  •  dobra praktyka

Obowiązki w zakresie dokumentacji

  •  Ocena ryzyka – po co to wszystko?
  •  Ocena narażenia na czynniki chemiczne
  •  Instrukcja magazynowania – co musi zawierać?
  •  Zasady ruchu w magazynie

 

Apteczka i pozostałe

  • Co musi zawierać apteczka?
  • Jakie wyposażenie awaryjne jest wymagane?

Obowiązki w zakresie ppoż

  • Ocena obciążenia ogniowego
  • Budynki i ich wyposażenie – co oznaczają w praktyce klasy budynku
  • Ocena zagrożenia wybuchem – czy mnie to dotyczy?
  • Mój magazyn – co mogę w nim składować
  • Ewakuacja i pożar - wymagania

Obowiązki pracodawcy i pracownika 

  • badanie czynników szkodliwych – prawo czy obowiązek?
  • zgłoszenia formalne
  • zakład dużego i zwiększonego ryzyka poważnej awarii przemysłowej

Pytania

Trener:
MAREK RÓŻYCKI 
magister. Studiował w Yhe Thames Valley Uniwersity (London), MAZP (Kijów), WSSE (Warszawa).  Działalnością szkoleniową zajmuje się od 1997 r. Uczestnik prac grup roboczych ONZ w zakresie towarów niebezpiecznych (WP 15). Doradca ds bezpieczeństwa w transporcie drogowym, kolejowym, morskim i rzecznym. 
Wpisany na listę biegłych w zakresie transportu ze szczególnym uwzględnieniem transportu towarów niebezpiecznych oraz mocowania ładunków. Autor opinii w zakresie bezpieczeństwa transportu drogowego w tunelach.
Posiada uprawnienia Inspektora ochrony PPOŻ. Członek Sieci Ekspertów CIOP-PIB.
Posiada uprawnienia do organizacji szkoleń i egzaminów na doradców w Austrii.
Praktyk zarządzania podsiadający doświadczenie w działach finansowych, logistycznych i sprzedażowych firm produkcyjnych, handlowych oraz logistycznych. 
W roku 2009 r. dla opracowanego systemu kompleksowego wykorzystywania informacji w operacjach logistycznych produktów chemicznych otrzymał nagrodę „Produkt Innowacyjny dla Logistyki” nadawaną przez czasopismo Eurologistics.
Współpracuje między innymi z jednostkami certyfikacyjnymi (Quality Austria) w zakresie konsultingu oraz certyfikacji systemów zarządzania, w tym jako pierwszy polski audytor SCC* i SCC**.

Koszt szkolenia: 580 zł netto/osobę

Termin szkolenia: 11.02.2016 Wrocław
Czas trwania szkolenia: 1 dzień
 



      Zgłoszenia oraz pytania prosimy kierować:
      Erwin Musiał
      tel: +48 608 506 475

      mail:  Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

 
Sprawozdania roczne ADR RID ADN Drukuj Email
05.01.2016.

Sprawozdawczość czas zacząć!


przypominamy, że do dnia 27 lutego 2016 r (SOBOTA) należy przesłać do sprawozdanie roczne do:

  • WITD - dla transportu drogowego
  • Prezesa UTK - dla transportu kolejowego
  • Dyrektora UŻŚ - dla transportu śródlądowego wodnego


By ułatwić Państwu zebranie danych przygotowaliśmy formularz do statystyki, który załączamy (wersja word) - wysłany mailem  lub który można pobrać z naszej strony:

http://www.towary-niebezpieczne.pl/index.php?option=com_remository&Itemid=44&func=startdown&id=120


W przypadku pytań proszę o kontakt!


Jeśli szukacie Panstwo doradcy - zapraszamy do kontaktu! 


Marek Różycki

tel. 607 268 497

 
Egzamin DGSA Drukuj Email
19.12.2015.

W związku z licznymi pytaniami przekazujemy informację o egzaminach dla doradców ADR (DGSA)

 

Najbliższy kurs wraz z egzaminem odbędzie się w dniach 22-25 luty oraz 18-21 kwietnia 2016 r we Wiedniu (Austria)

 

Program kursu spełnia wymagania wynikające z ADR i uprawnia, po zdaniu egzaminu, do otrzymania uprawnień DGSA, a tym samym jest równoważny z uprawnieniami uzyskanymi w Polsce w przypadku zdawania egzaminu w TDT oraz jest w 100% uznawany przez organa kontrolne i administrację!

 

Warunki uczestnictwa:

• koszt kursu to 999,00 EUR  

• w cenie: udział w kursie, opłaty i materiały egzaminacyjne, obiady, przerwy kawowe, teksty ustaw austriackich,

• kurs rozpoczyna się 22-go lutego o godzinie 12:00, lub 18 kwietnia o godzinie 12:00

• nocleg jest dodatkowo płatny i jego koszt około 100€ za dobę (pobyt minimalny to trzy doby),

• możliwy jest przejazd na trasie Mikołów - Wiedeń - Mikołów w cenie 450,00 zł za osobę. 

 

Zaintersowanych prosimy o kontakt tel. 601 868 646

 

Dotychczasowa zdawalność (za lata 2013-2015) 100%

 
Złoty Pas 2016 - badania rozpoczęte Drukuj Email
16.12.2015.

Stowrarzyszenie na Rzecz Bezpieczęństwa Operacji Transportoweych ETOS oraz m/d/r/k trusted adviser group sp z o.o. zostali partnerami badania Złoty Pas 2016.

Edycja 2016 roku będzie poświęcona sprawdzeniu:

  1. zgodności deklarowanych parametrów z rzeczywistością
  2. przygotowania pasa do długotrwałej  eksploatacji

Powyższe badania zastaną przeprowadzone w oparciu o badanie fizykalne.

W zakresie przygotowania pasów do długotrwałej eksploatacji chcemy sprawdzić zmianę właściwości pasa pod wpływem obciążenia w deklarowanym przez producenta zakresie siły (STF). Chcemy pośrednio w ramach badania znaleźć odpowiedź na pytanie która metoda używania pasów jest właściwsza. Czy właściwym jest naprężanie pasa do wartości STF (jako wymóg podstawowy) czy tez właściwszym jest nie przekraczanie tego parametru. Do badania wybierzemy pasy oferowane na rynku znajdujące się w sieci dystrybucji co najmniej w dwóch kanałach sprzedaży. Planujemy przebadać około 15 próbek. Będziemy skupiać się na pasach najczęściej używanych czyli o LC = 2500 daN.

Wnioski zostaną przedstawione w formie raportu. Organizatorzy badania chcą dodatkowo wyróżnić producentów, którzy oferują pasy gwarantujące zgodność z danymi deklarowanymi na etykiecie. Postaramy się w edycji badania na 2016 rok znaleźć nie tylko najlepsze pasy ale i pasy, które gwarantują najdłuższą możliwość użytkowania. Planowany termin publikacji raportu - jesień 2016.

 
Naciski na osie - nowe rozstrzygnięcie Drukuj Email
27.11.2015.

Informujemy, ze w wyniku złożonych przez Europejskie Stowarzyszenie na Rzecz Bezpieczeństwa Operacji Transportowych ETOS wniosków  Główny Inspektor Transportu Drogowego wydał w dniu 30 października 2015 polecenie służbowe o sygnaturze GGI.012.39.2015.003. Zgodnie z nią polecono odstępować od nakładanie kar za przekroczenie nacisków na osie, w przypadku, gdy spełnione są następujące przesłani:

  1. pojazd nie przekracza dopuszczalnej masy całkowitej
  2. stwierdzony nacisk na osie nie przekracza 11.5 tony ale przekracza nacisk dopuszczony dla danej drogi,
  3. trasa przejazdu po drodze o niższych parametrach związana jest z załadunkiem / rozładunkiem towaru podlegającemu przewozowi międzynarodowemu
  4. nie istnieje alternatywna droga o nacisku na oś 11.5 
  5. trasa prowadzona jest w sposób minimalizujący wykorzystanie dróg innych niż z dopuszczonym naciskiem  11.5 tony
  6. przewoźnik posiada licencję wspólnotową  lub inne uprawnienie do przewozu międzynarodowego.

 

 
Złoty Pas 2015 przyznany! Drukuj Email
06.11.2015.
Od 10 lat staraniem redakcji Towary-Niebezpieczne oraz TSL organizowany jest konkurs „ZŁOTY PAS”, który ma za zadanie zwiększanie świadomości uczestników operacji transportowych w zakresie mocowania ładunków. Tegoroczna edycja poświęcona była promowaniu popranego stosowania pasów. W dalszym ciągu bardzo często w powszechnym myśleniu spotykamy się z myleniem pojęć oraz wieloma mitami na temat stosowania pasów, co nie sprzyja poprawie bezpieczeństwa. W tym roku partnerami badania były Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni oraz m/d/r/k trusted adviser group sp z o.o. Tegoroczne wręcznie nagrody miało miejsce na tragach TRANS-Poland w dniu 5 listopada 2015 r. NAgrodę otrzymał Dolezych Polska sp z o.o. Wiecej na www.mocowanie.pl

 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 71 - 84 z 417

BEZPŁATNY BIULETYN

Zapewnij sobie od teraz otrzymywanie bezpłatnych biuletynów z naszej witryny!
Imię:
Email:


LOGOWANIE






Nie pamiętam hasła!
Konto? Zarejestruj mnie!

WSPÓŁPRACUJĄ Z NAMI

forumtransportu.jpg
© 2018 WORTAL WIEDZY ADR, RID, BHP, GSA, IMDG, ADN, SDS, ISO, SQAS